Dejanska narava
Vzemite človeka. Predstavljajte si diaprojekcijo s fotografijami, ki so posnete vsak dan od dneva njegovega rojstva do dneva njegove smrti v starosti. Predstavljajte si dnevnik s tedenskim seznamom njegovih misli, verovanj, čustev, želja in strahov od otroštva do smrti. Glavna značilnost ter dveh zapisov bi bila stalna sprememba. Začetek in konec diaprojekcije in dnevnika bi imela le malo skupnega. Človeški genij je naučiti se, kako dodeliti nespremenljiva imena takšnim tokom spremenljivih pojavov. Lahko bi, na primer, imenovali to življenje Joe.
Poimenovanja procesov ima ogromno prednost. Pripišemo mu lahko dobršen del velikega uspeha človeške vrste. A tu je tudi pomanjkljivost. Ko razumemo sebe in svet z vidika nespremenljivih nalepk, se nagibamo k prepričanju, da smo mi in naš svet resnično sestavljeni iz nespremenljivih entitet (attā).To je izvorni vzrok našega trpljenja. Praksa Dhamme je sestavljena iz ponovnega povezovanja z dejansko naravo našega življenja (anattā), ki je proces. Še vedno spoštujemo in uporabljamo imena kot »Joe« ali » Tajska«, a nismo zaslepljeni z mišljenjem, da ta imena natančno predstavljajo naravo stvari.
- adžan Džajasaro