Vesak

on .

Buddha je pred več kot 2500 leti med sedenjem pod bodhi drevesom v severovzhodni Indiji spoznal resnično naravo eksistence in način, ki je nujen, da bi dosegel to spoznanje. Povzemajoč svoje razsvetljenje je govoril o prepoznavi štirih plemenitih resnic (oz. resnic, ki plemenitijo) in o dolžnostih, ki jih je vsako posebej nujno opraviti. Rekel je, da je zaradi zavedanja, da je odlično opravil vsako od teh dolžnosti, vedel, da je postal Buddha.

Obstaja dukkha. Potrebno jo je popolnoma razumeti.

Obstaja vzrok dukkhe. Potrebno ga je opustiti.

Obstaja prenehanje dukkhe. Potrebno ga je spoznati.

Obstaja pot, ki vodi do prenehanja dukkhe. Potrebno ji je slediti.

Buddha nam ni dal seznama dogem, v katere je potrebno verjeti. Resnični budisti postanemo z našim trudom prakticirati celotno osemčleno pot, da bi popolnoma razumeli dukkho, opustili vzrok zanjo in spoznali njeno prenehanje.

- adžan Džajasaro

Meditacija

on .

Med meditacijo se učimo delati nekaj, kar se sliši zelo enostavno, tako enostavno, da večina ljudi predpostavlja, da to že delajo. A v resničnosti tega ne dela skoraj nihče in ta neuspeh ali le neuspeh, da bi videli vzroke, zakaj bi nekdo to hotel delati, leži v koreninah človeškega trpljenja. Veščina, o kateri govorim, je doživljati telesne občutke kot telesne občutke, čustva kot čustva in mentalna stanja kot mentalna stanja.

Glavna značilnost nerazsvetljenega uma je, da  svojih izkušenj ne doživlja na tak način. Vidi skozi filter »jaz« in »moje«. Napredek na poti k osvoboditvi lahko tako merimo glede na obseg, do katerega smo uspeli oslabiti občutek za »jaz« in »moje«.

Ko se med meditacijo um stabilizira in je brez ovir, se telesni občutki, čustva in mentalna stanja razkrijejo, oropani vseh identifikacij in navezanosti.  Vidimo jih take, kot so sami po sebi.

Prosim opazujte to in si zapomnite.

To je preblisk, generalka razsvetljenja.

- adžan Džajasaro

Novice

(C) SloTheravada, 2022