Vedanā

on .

Vedanā, ki jo običajno prevajamo kot »občutek«, se nanaša na razpoloženje ob izkušnji – prijetno, neprijetno ali nevtralno. Ko ni pozornosti in modrosti, občutek pripravi pogoj za nastanek želje (tanhā). Ta želja je vzrok mentalnega trpljenja. Zavedanje vedane kot le vedane, ne kot jaz ali moja, prepreči pojav želje in dukkhe.

Tu je nekaj izrazov želje, ki nastopijo, ko izkusimo neprijeten občutek:

Pojdi stran.

Pusti me pri miru.

Tega ne maram.

Ta trenutek tega ne potrebujem v mojem življenju.

Zakaj jaz?

To ni pošteno.

Ne bi smelo biti tako.

To ni to, kar hočem.

Tega ne prenesem.

Tisti, ki ne meditirajo, so prepričani, da je vzrok tem reakcijam občutek in niso te reakcije občutku le po nepotrebnem dodane. Skozi prakso dhamme lahko dokažemo sami sebi, da lahko izkusimo vedano brez želje. Bolečina in nelagodje lahko obstajata brez trpljenja.

- adžan Džajasaro

 

Meniška vodila

on .

Dva meniha sta ob prihodu do rečne plitvine opazila lepo mlado žensko, ki je sedela pod drevesom in jokala. Povedala jima je, da se je izgubila in je prestrašena in si ne upa sama prečkati hitrega toka reke. Mlajšemu od menihov se je ženska smilila. Odločil se je, da bo prenesel žensko na drugo stran reke, četudi je to kršitev meniške discipline, saj je sočutje na prvem mestu. Toda starejši menih mu je to prepovedal. Vztrajal je pri tem, da vodita žensko več kilometrov po reki navzdol do mosta, kjer sta jo pustila zanesljivemu vodniku. Meniha sta nadaljevala potovanje v tišini, dokler ni čez nekaj ur mlajši menih spregovoril: »Po nepotrebnem sva dodala dvajset kilometrov najini poti. Če bi prenesel žensko čez rečno plitvino, bi bila sedaj že v samostanu in bi uživala v osvežujoči skodelici čaja.« Njegov tovariš je odgovoril: »Utrujen si in razdražen, ker sanjariš o tej ženski od kar sva jo srečala. Morda se ti zdi, da si izgubljal svoj čas zaradi ovinka, meni pa se zdi, da sem svoj čas porabil zelo dobro. Na vsakem koraku potovanja sem svoj um obdržal na predmetu meditacije. Vesel sem tudi, da sem lahko pomagal mladi ženski na način, ki je primeren za meniha. Poleg tega, prosim, razumi, da naša vodila ne omejujejo našega sočutja, le načine, na katere ga izražamo.«

- adžan Džajasaro

Novice

  • Bhikkhu Ordination - 4th July (17. 06. 2021)

    ENGLISH   Sāmaṇeras Ñāṇadīpo and Sīhacitto will be requesting full acceptance into the Bhikkhu Saṅgha on Sunday, 4 July. It will be a historical event since this is going to be the first Upasampada in Slovenia! The Upajjhaya (Preceptor) is going to be a Thai senior monk, Tan Ajahn Somphon of Wat Charoen...

  • Visit of the Thai Ambassador / Obisk tajske veleposlanice (17. 06. 2021)

    We are honoured to welcome the Thai Ambassador H.E. Ms. Morakot Sriswasdi and the Honorary Consul-General of Thailand in Ljubljana Mrs. Simona Volaj Rakušček on the ordination day (Upasampada) on 4th July. V čast nam bo gostiti tajsko veleposlanico Nj.E. Morakot Sriswasdi in častno generalno...

  • Duhovni utrip (RTV) (20. 05. 2021)

    v petek, 21. maja 2021 ob 17.55 na TV SLO 1   Gozdni budistični samostan Samanadipa: "Hribovska vas Goljek na Dolenjskem je že pet let domovanje prvega in edinega gozdnega budističnega samostana v Sloveniji. Avtor Igor Jurekovič in snemalca Milan Crnkovič in Vid Osredkar so pripravili zanimiv oris...

  • Pranovanje Buddhovega dne (vesak) Celebrating the Buddha's Day (Vesak) (15. 05. 2021)

    23. maja ste vabljeni na praznovanje glavnega budističnega praznika vesaka. Začne se okrog 10:30 z darovanjem hrane. Dobrodošli! Vlada določa: Število oseb, ki kolektivno uresničujejo versko svobodo na odprtih površinah, se omeji na enega udeleženca na 10 kvadratnih metrov oziroma več udeležencev, če...

  • Na voljo je knjiga Atthakavagga, Buddhove modrosti (01. 05. 2021)

    Nova izdaja Atthakavagge je na voljo za prosto distribucijo v samostanu Samanadipa. PDF | ONLINE avtor: Buddha Gotama prevod: Bhikkhu Hiriko Aṭṭhakavagga, Zbirka osemkitičnih sutt, je skupaj z Pārāyanavaggo, prepoznana kot najstarejša zbirka Buddhovih besed, ki vsebuje najbolj temeljna učenja, ki so se...

(CC) SloTheravada, 2020