Bistvo prakse leži v opuščanju

on .

Bistvo naše prakse leži v opuščanju. Skozi naše učenje sīle, opustimo nespametna dejanja in govor. Skozi naše učenje samādhija, opuščamo ovire. Skozi naše učenje paňňe, opuščamo navezanosti, ki skrivajo resnično naravo stvari in nas vežejo na kolo rojstva in smrti. Eden od razdraženih učencev se je pritožil adžanu Čaju, da je opuščanje tako težko. Adžan Ča je odvrnil, da so nečistosti takšne kot rdeče vroče oglje. Če bi držali kos rdečega vročega oglja v svojih rokah, se nam ne bi bilo treba boriti, da bi ga spustili. To bi naredili nagonsko in brez oklevanja. Nečistosti ne moremo opustiti, ker zaenkrat še ne vidimo jasno, kako nas opečejo. Adžan Ča je svojim učencem govoril, naj bodo potrpežljivi in naj vztrajajo z trojnim učenjem. Predvsem pa je govoril, naj vztrajajo pri opazovanju in raziskovanju pomanjkljivosti nečistosti in nagrad pri opuščanju le-teh.

- adžan Džajasaro

Dukkha

on .

V noči, ko je postal razsvetljen, je Buddha postal prebujen tako do narave štirih plemenitih resnic kot do pravilnega načina, kako jih razumeti. Kasneje je povzel:

»Dukkho je potrebno popolnoma razumeti.

Vzrok dukkhe je potrebno opustiti.

Prenehanje dukkhe je potrebno uresničiti.

Pot, ki vodi do prenehanja dukkhe, je potrebno vzgajati.«

Tako se moramo med našo prakso nenehno spraševati:

Kje je dukkha točno sedaj?

Kateri vzrok je potrebno opustiti?

Kakšno prenehanje te dukkhe je mogoče uresničiti?

Katere dejavnike poti bi morali vzgajati?

To je zelo praktičen pristop. Nedavno mi je nek učenec povedal, da se boji duhov. Vprašal sem ga: »Točno sedaj trpiš zaradi duhov ali zaradi tvojega strahu pred duhovi?« Odgovoril je, da trpi zaradi strahu. Rekel sem: »Potem je to tvoj problem.« Nadaljeval sem in ga učil, kako opazovati telesne in mentalne izraze straha in kako jih opustiti.

Redko sem slišal, da bi duhovi mučili ljudi, razen v knjigah in na televiziji. A vsak dan slišim za ljudi, ki jih muči strah. Ko se soočamo z dnevnimi izzivi, je pomembno določiti resnično težavo.

- adžan Džajasaro

Novice

  • Samostan je ODPRT za obiskovalce / The Hermitage is OPEN for visitors (14. 02. 2021)

    (COVID-19) Samostan Samanadipa jeponovno odprt za zunanje obiskovalce Samanadipa je ponovno odprta za tiste, ki bi rabi obiskali samostan in darovali hrano, oz. kosilo. Sprejem gostov za čez noč pa bo verjetno možno po 1. aprilu. Za tiste, ki bi rabi prišli, nas obvestite v naprej na 031 577 557...

  • SETTING UP A NEW “KUTI” (08. 02. 2021)

    A NEW “KUTI” The Forest Hermitage Samanadipa is in need for an extra “kuti” for a monk. This time we are planning to have another kuti on wheels. If you like to be part of the project, feel welcome to support it. Total cost is around 6.500,00 EUR. Currently donated: 4.102,89 EUR.   NOVI »KUTI«...

  • UČENJE V LETU 2021 (08. 02. 2021)

    Menihi samostana Samanadipa bodo ponovno začeti učiti v samostanu. Učili bodo bhante Sangamaji(v angleščini), bhante Hiriko (v slovenščini) in bhante Phasuko (v angleščini) o Buddhovem učenju, meditaciji, vrlini, in odgovarjali na vaša vprašanja. Učenja bodo potekala v popoldanskem času vsako...

  • New AudioBook "Stillness Flowing: The Life and Teachings of Ajahn Chah" (16. 01. 2021)

    Today we are commemorating the death anniversary of Venerable Ajahn Chah. On this occasion was released a new AudioBook: Stillness Flowing: The Life and Teachings of Ajahn Chah written by Ajahn Jayasaro narrated by Ghosaka This important work details the life and teachings of Luang Por Chah, also...

  • THE ISLAND WITHIN – The Life of the Hermit Monk Bhante Ñāṇadīpa (30. 12. 2020)

    PDF | ePub | mobi get the book This book is about Bhante Ñāṇadīpa, an incredible figure and, for many, theideal forest monk. We might read about such people from centuries ago, like the Venerable Mahā Kassapa, in the ancient Buddhist texts, or read about the more recent famous Thai forest monks,...

(CC) SloTheravada, 2020