Meditacija v hoji

on .

Buddha nas je učil, da je meditacija v hoji odlična telesna vaja; vzdržuje naše zdravje, poveča našo odpornost, pomaga prebavi. Najbolj pomembno pa je, da vodi do mirne stabilnosti uma, ki ostane z nami, potem ko je meditacija končala. Hoja z normalnim tempom in odprtimi očmi lahko vodi v smādhi, ki ga lažje vključimo v vsakodnevno življenje kot samādhi, ki nastane po meditacije sede.

Meditacijo v hoji lahko izmenjujemo z meditacijo sede. Lahko jo raje prakticiramo kot meditacijo sede, ko je meditator npr. zaspan ali ko bolezen ali poškodba otežujeta sedenje.

V gozdnih samostanih hodimo po senčnih poteh, ki so dolge dvajset do trideset korakov. Na poti dolgi štiriindvajset korakov, nam začetek, sredina in konec poti nudijo priložnost, da preverimo svojo pozornost vsakih dvanajst korakov. Če um odtava, tega ne naredi za dolgo.

Prva naloga med meditacijo v hoji je opustitev motečih mentalnih stanj. To lahko dosežemo z vzdrževanjem pozornosti na samo eno področje, kot npr. občutek, ki se pojavi na podplatih, ko se dotaknejo tal ali na celotno telo. Druga priljubljena tehnika je v sebi recitirati mantro kot je »Buddho« - »Bud«, ko se desno stopalo dotakne tal, »Dho«, ko se dotakne levo stopalo.

Ko se um osvobodi ovir, se lahko usmeri v kontemplacijo na eno od treh značilnosti bivanja: nestalnost, trpljenje ali ne-jaz, kakor se manifestirajo v sedanjem trenutku.

- adžan Džajasaro

Barva kože

on .

Človeška koža je kak milimeter debela. Njeno barvo določa količina melanina, ki jo telo proizvede. Kaj bi lahko bilo neumnejše, kot diskriminirati drugo človeško bitje zaradi barve kože? Kot budisti se učimo osredotočiti se na temeljne stvari, ki nas združujejo, raje kot biti obseden z malenkostnimi stvarmi, ki nas ločujejo.

Buddha je rekel, da je učil le dve stvari: trpljenje in prenehanje trpljenja. To nam predstavlja enostavno izbiro. Ali želimo porabiti svoje kratko življenje, zato da povečujemo količino trpljenja v našem lastnem življenju in v življenjih drugih, ali se želimo posvetiti zmanjšanju in odpravljanju trpljenja kjerkoli, kadarkoli in kakorkoli moremo?

- adžan Džajasaro

Novice

  • Support / Podpora za UPOSATHA SALA (06. 08. 2020)

       A NEW UPOSATHA SALA Since the beginning of the Forest Hermitage, there was a constant call for a bigger space. Many might know that our current 16m2 big Shrine Room is far too small for our needs. And now finally came time that we build a simple Uposatha Sala using a Slovenian traditional hayrack...

  • Prihodi (02. 08. 2020)

    Nick je končno prispel v naš samostan. Tukaj ima namen sprejeti trening za meniški stan. Zaobljubo anagariko bo sprejel ta torek, 4. avgusta ob 12h. Bhante Sangamaji pa bo prispel – kot trenutno kaže – v sredo, 5. avgusta. Ker bo zelo verjetno moral biti v karanteni za 14 dni, se na žalost ne...

  • Odprtje »vrat« toplarja (02. 08. 2020)

    Betonski točkovni temelji so pripravljeni (hvala vsem prostovoljcem!!) in zdaj čakajo na tesarja in krovca. Trenutno kaže, da se bo delo začelo čez dober teden. Morda bo naslednji študijski program že potekal na toplarju! Če želite biti del tega projekta in nam pomagati pri pokritju stroška, si...

  • Dhamma učenje (02. 08. 2020)

    Bhante Phasuko bo ponovno vodil študijski program (ki bo verjetno potekal vsak mesec) - tokrat bo 16. avgusta. Tema bo kako se približati Budovemu učenju. Je zelo učeni menih, tako da ste zelo dobrodošli, da mu pridete prisluhniti. Ta čas bo namenjen predvsem pogovoru. Ker je bh. Phasuko...

  • Novi meniški bivalnik - Jaya Kuti (18. 07. 2020)

    Samostan je blgoslovljen še z enim kutijem, ki je posvečen adžanu Džajasaru. Anumodana! S hvaležnstjo!  

(CC) SloTheravada, 2020