Meritve

on .

Človeška bitja so zelo dobra pri meritvah. Neprenehoma najdemo vedno več stvari, ki jih merimo in razvijamo vedno bolj sofisticirane metode za merjenje. Meritve ležijo v srcu znanstvenih metod. Naša sposobnost merjenja stvari tvori osnovo za velik del materialnega napredka, ki ga je svet dosegel v zadnjih 200 letih. A tu je nevarnost. Lahko smo tako zavzeti za meritve, da spregledamo ali omalovažujemo vse stvari, ki jih ni mogoče meriti. Pogosto nemerljivo pomeni neznanstveno in neznanstveno pomeni neresnično. Toda koliko najpomembnejših stvari v življenju je dejansko merljivih? Kako, na primer, lahko izmerimo starševsko ljubezen do svojega otroka? Posebej pomembno je, da je Buddha poimenoval štirje nemerljivi koristna čustva dobrohotnosti, sočutja, srčnoželjnosti in mirnodušnosti.

Pri človeškem iskanju razumevanja gresta znanost in dhamma z roko v roki. Znanstvene metode zagotovijo naše najboljše orodje za raziskovanje vseh vidikov naše izkušnje, ki jih lahko izmerimo. Buddhovo učenje zagotavlja najboljše orodje za raziskovanje tistih vidikov, ki jih ne moremo izmeriti.

- adžan Džajasaro

Pet ovir

on .

Kako nesvobodni smo, je eno od prvih odkritij med meditacijo. Trud, ki ga vložimo, da bi obdržali pozornost na objekt meditacije, razkrije, kako majhen nadzor imamo nad svojim umom. Kakorkoli, moder premislek na nesvobodno in pogojeno naravo neizurjenega uma, ki je podprt z zaupanjem, da praksa dhamme nudi pot do resnične svobode, nam da moč. Začnemo čutiti, da je situacija nevzdržna, in da moramo resnično nekaj ukreniti. Buddha je z vrsto prispodob razložil, kako pet ovir, ki se pojavijo med meditacijo, omejuje našo svobodo:

Vdajanje mislim na čutne užitke je kot bi bil dolžnik. Vsak trenutek užitka viša plačilo, ki ga je potrebno plačati, ko se konča.

Vdajanje negativnim mislim je, kot bi imel vročino. Posameznik ne more ustvarjati in misli izčrpajo vse veselje.

Otopelost in lenobnost sta kot bi bil v zaporu, odrezan od vsega, kar prinese srečo in korist.

Nemir in skrb naredita iz posameznika sužnja. Um se čuti prisiljen hiteti naokrog iz ene zadeve na drugo brez kakršnekoli koristi zase.

Biti ujet v kolebajoč dvom in neodločnost je, kot bi bil izgubljen v opustošeni deželi.

Osvoboditev izpod teh ovir s pravilnim naporom, pozornostjo in jasnim razumevanjem, umu prinese veliko veselje. Podobno je veselju, ki ga lahko izkusimo, ko izplačamo dolg, ozdravimo od bolezni, smo izpuščeni iz zapora, izpuščeni iz suženjstva ali najdemo pot na varno.

- adžan Džajasaro

Novice

  • Obvestilo / Announcement (24. 11. 2020)

    Pozdravljeni. Kot veste je Samanadipa v času korona virusa zaprt za obiskovalce, kar pomeni, da je donacija hrane in osnovnih potrebščin težja in bolj redka. Trenutno v samostanu živi 6 ljudi, vodenje samostana in naša praksa je odvisna od dobrote laikov, ki nas podpirajo. Želimo vas spomniti, da ima...

  • Samostan je zaprt za obiskovalce / The Hermitage is closed for visitors (19. 10. 2020)

      (COVID-19) Samostan Samanadipa je zaprt za zunanje obiskovalce Slovenska vlada prepoveduje druženje, da prepreči širjenje koronavirusa. Navodila in strategija samostana so torej: O danes naprej obiskovalcem Samanadipe ne bo več dovoljen vstop v glavno hišo. Vsi programi in srečanja so za zdaj...

  • Obvestila - April (19. 10. 2020)

          Študijski program Upasaka je odpovedano Verjetno nam ni treba razlagati zakaj bomo odpovedali letošnji študijski program. Toda, ko se bodo zadeve uredile, bomo potem planirali študijski program v malo drugačni obliki. O tem vas bomo še obvestili. Seveda, pa upamo, da naslednje leto bo bolj ugodno...

  • Nove uradne ure / New office hours (07. 10. 2020)

    Samanadipa ima nove uradne ure z namenim da omogočamo več samote v samostanu. Od zdaj naprej smo dosegljivi na telefonu le v dopoldanskem času, osebna srečanja z menihi pa le po kosilu, to je od 12:00 do 13:00. Samanadipa has new official hours to provide more seclusion in the hermitage. From now on...

  • The ordination of two new novice monks (04. 10. 2020)

    Today we had a very lovely pabbajja ordination when two candidates requested to start their novice training at Samanadipa Hermitage. Nick is now known as Sāmaṇera Ñāṇadīpo and Bojan is now Sāmaṇera Bodhiñāṇo. Welcome on the Path to Awakening!   Photo Album

(CC) SloTheravada, 2020