O ženskah

on .

Māra, poosebljeno zlo, na veliko mestih v suttah poskuša menihe in nune speljati na kriva pota. Toda moč Māre traja le toliko časa, dokler ostane neprepoznan. Kakor hitro je prepoznan kot ta, kdor je, izgine. V bolj abstraktnih pojmih bi lahko rekli, da nečistosti prenehajo s pojavom jasnega vida.

Ob neki priložnosti, ko je bhikkhunī Soma meditirala v gozdičku blizu mesta Savatthī, je slišala glas. Povedal ji je, da ženske po naravi niso dovolj pametne, da bi dosegle osvoboditev. Ko je slišala ta glas, je Soma dojela, kdo govori. Odgovorila je v verzih:

»Kaj sploh pomeni ženskost,
ko je um dobro osredotočen,
ko znanje enakomerno teče,
ko pravilno vidimo dhammo?«

Potem je zarjovela kot lev. Izjavila je, da ni primerna tarča za takšna posmehovanja, ker nase ne gleda z vidika spola:

»Tisti, ki zase misli
sem moški" ali “sem ženska”
ali “sem karkoli”,
tisti je primeren za nagovor M
āre.«

Potem nam sutta pove:

»Māra, zlobni, je dojel: »Bikkhunī Soma me pozna.« Žalosten in razočaran je na mestu izginil.

- adžan Džajasaro

Sovraštvo

on .

 

Buddha je nekoč dejal: »Sovraštvo nikoli ne preneha s sovraštvom. Sovraštvo preneha le z ne- sovraštvom. To je brezčasna resnica.«

Več kot 2500 let potem, ko so bile te besede izgovorjene, lahko dodamo, da je dejansko brezčasna resnica, a tudi tista, ki je neštetokrat pozabljena. Uporaba besede ne-sovraštvo v kitici, je vredna pripombe. Ne-sovraštvo tu ni enostavno sinonim za dobrohotnost. Ima širši pomen, vključuje vrsto koristnih mentalnih stanj, od katerih vsako lahko prispeva k pametnemu odgovoru na sovraštvo. Sprejeti sovraštvo z metto je dosežek, ki navdihe, a je za večino ljudi lahko korak predaleč. Za njih bi lahko bili boljši cilji empatija, potrpežljivost in mirnodušnost.

Upoštevati moramo ključno stvar, da je potreben poseben trud, da bi bili pozorni v času spora. Če opazimo sovraštvo v našem srcu, bi se morali ustaviti, dojeti, da smo zavili napačno, in v našem umu ponovno vzpostaviti koristno mentalno stanje. Kajti s sovraštvom v našem srcu – ne glede na to, kako gotovi smo, da imamo prav in je druga stran v zmoti – ne bomo sposobni najti trajne rešitve spora; lahko dosežemo kratkotrajen popravek, a bomo dolgoročno stvari le še poslabšali. To je brezčasna resnica.

- adžan Džajasaro

Novice

  • Obvestilo / Announcement (24. 11. 2020)

    Pozdravljeni. Kot veste je Samanadipa v času korona virusa zaprt za obiskovalce, kar pomeni, da je donacija hrane in osnovnih potrebščin težja in bolj redka. Trenutno v samostanu živi 6 ljudi, vodenje samostana in naša praksa je odvisna od dobrote laikov, ki nas podpirajo. Želimo vas spomniti, da ima...

  • Samostan je zaprt za obiskovalce / The Hermitage is closed for visitors (19. 10. 2020)

      (COVID-19) Samostan Samanadipa je zaprt za zunanje obiskovalce Slovenska vlada prepoveduje druženje, da prepreči širjenje koronavirusa. Navodila in strategija samostana so torej: O danes naprej obiskovalcem Samanadipe ne bo več dovoljen vstop v glavno hišo. Vsi programi in srečanja so za zdaj...

  • Obvestila - April (19. 10. 2020)

          Študijski program Upasaka je odpovedano Verjetno nam ni treba razlagati zakaj bomo odpovedali letošnji študijski program. Toda, ko se bodo zadeve uredile, bomo potem planirali študijski program v malo drugačni obliki. O tem vas bomo še obvestili. Seveda, pa upamo, da naslednje leto bo bolj ugodno...

  • Nove uradne ure / New office hours (07. 10. 2020)

    Samanadipa ima nove uradne ure z namenim da omogočamo več samote v samostanu. Od zdaj naprej smo dosegljivi na telefonu le v dopoldanskem času, osebna srečanja z menihi pa le po kosilu, to je od 12:00 do 13:00. Samanadipa has new official hours to provide more seclusion in the hermitage. From now on...

  • The ordination of two new novice monks (04. 10. 2020)

    Today we had a very lovely pabbajja ordination when two candidates requested to start their novice training at Samanadipa Hermitage. Nick is now known as Sāmaṇera Ñāṇadīpo and Bojan is now Sāmaṇera Bodhiñāṇo. Welcome on the Path to Awakening!   Photo Album

(CC) SloTheravada, 2020