Pot vrline
Vsakokrat, ko delujemo zaradi hotenja, koristnega ali škodljivega, okrepimo to hotenje in povečamo možnost, da se bo v prihodnosti ponovno pojavilo.
Vsakokrat, ko se vzdržimo zaradi hotenja, koristnega ali škodljivega, oslabimo to hotenje in zmanjšamo možnost, da se ponovno pojavi v prihodnosti. To je pomen popularnega povzetka učenj o kammi: »Delaš dobro, dobiš dobro; delaš zlo, dobiš zlo.«
Ko se zaobljubimo vodilom*, se obvežemo, da se bomo vzdržali določenih škodljivih hotenj. Ta trening vedenja se osredotoča na izražanje nečistosti. Dopolnjuje meditacijo, med katero se učimo, kako se neposredno soočamo s samimi nečistostmi.
Če se vodil ne držimo, stalno hranimo škodljive namene in s tem nečistosti, iz katerih izvirajo. Na tak način spodkopavamo trud meditacije. Za napredek na Buddhovi poti, je ključno razumevanje povezav med prakso meditacije in prakso sile*.
- adžan Džajasaro
*Kdor želi slediti Buddhovi poti, mora najprej razvijati vrline. V ta namen se je v vsakodnevnem življenju potrebno držati petih vodil (panca sila):
-
Vzdržati se ubijanja živih bitij.
-
Vzdržati se jemanja tistega, kar nam ni dano.
-
Vzdržati se neprimernega vedenja v spolnosti.
-
Vzdržati se osornosti in neresnic v govoru.
-
Vzdržati se uživanja opojnih pijač in drog.