Omejitve znanosti

on .

Ko nekdo reče, da ne verjame v religiozna učenja, se to po navadi sliši (in tako sami sebe tudi vidijo) kot razumno in racionalno. Ker so se odločili živeti svoje življenje na temeljih znanstvenih načel, posledično ne verjamejo v to stvar. Samo dejstva in objektivni dokaz so dovolj dobri zanje. Nikomur se ne pustijo vleči za nos. Običajno pa spregledamo, da je v večini primerov nezaupanje v eno stvar odvisno od neprepoznanega zaupanja v nekaj drugega. In ta druga stvar je lahko ravno tako nepodprta z dokazi kot prepričanje, ki ga zavračamo.

Tu je citat enega mojih najljubših avtorjev B. Alana Wallacea: …ker znanstveniki niso pojasnili, kaj je sprožilo veliki pok, kako se je življenje začelo, izvor zavesti v vesolju ali izvor zavesti v plodu, je narobe, da predpostavljajo, da so osnova za te pojave izključno fizični vzroki. Kljub temu pa veliko znanstvenikov rutinsko predpostavlja, da mora biti fizična razlaga za vse v naravi. S tem spajajo metafizične špekulacije z znanstvenim znanjem.

- adžan Džajasaro

Vzročni proces

on .

Ni poti iz trpljenja za tiste, ki se z njim poistovetilo, ali tiste, ki ga zanikajo. Ni poti iz trpljenja za tiste, ki menijo, da je trpljenje naključen dogodek, ali tiste, ki ga vidijo kot test ali kaznovanje višjega bitja. Pot iz trpljenja je za tiste, ki zaupajo Buddhovi analizi trpljenja kot pogojenega pojava, in, ki sledijo osemčleni poti. V Upanisa Sutti je Buddha razkril vzročni proces, ki je tu vpleten:

»Z vero kot neposrednim vzrokom, dobro počutje.
Z dobrim počutjem kot neposrednim vzrokom, vnema.
Z vnemo kot neposrednim vzrokom, mirnost.
Z mirnostjo kot neposrednim vzrokom, sreča.
S srečo kot neposrednim vzrokom, samādhi.
S samādhijem kot neposrednim vzrokom, vedenje in videnje stvari, kot v resnici so.
Z vedenjem in videnjem stvari, kot v resnici so, kot neposrednim vzrokom, streznitev.
S streznitvijo kot neposrednim vzrokom, nepristranskost.
Z nepristranskostjo kot neposrednim vzrokom, osvoboditev.
Z osvoboditvijo kot neposrednim vzrokom, vedenje o koncu.«

»Kot takrat, ko močno lije dež na vrh gore, in voda teče navzdol in zapolni globeli, razpoke in potoke. Ko se napolnijo, napolnijo tolmune. Tolmuni napolnijo jezera, jezera napolnijo potoke, potoki napolnijo reke. In ko se reke napolnijo, napolnijo ocean.«

- adžan Džajasaro


 

Novice

  • Na voljo je knjiga Atthakavagga, Buddhove modrosti (01. 05. 2021)

    Nova izdaja Atthakavagge je na voljo za prosto distribucijo v samostanu Samanadipa. PDF | ONLINE avtor: Buddha Gotama prevod: Bhikkhu Hiriko Aṭṭhakavagga, Zbirka osemkitičnih sutt, je skupaj z Pārāyanavaggo, prepoznana kot najstarejša zbirka Buddhovih besed, ki vsebuje najbolj temeljna učenja, ki so se...

  • Pabbajja (novice ordination) for Sāmaṇera Sīhacitto (27. 04. 2021)

    On 26th April we had a very special occasion. Anagarika Simon from Germany requested to Go Forth as a novice monk (pabbajja). Now he is known as Sāmaṇera Sīhacitto (The Heart of the Lion).   Due to Covid-19 restriction, the event was not public, however we recorded the video which is shared here.  ...

  • UČENJE V LETU 2021 (11. 04. 2021)

    Menihi samostana Samanadipa bodo ponovno začeti učiti v samostanu. Učili bodo bhante Sangamaji(v angleščini), bhante Hiriko (v slovenščini) in bhante Phasuko (v angleščini) o Buddhovem učenju, meditaciji, vrlini, in odgovarjali na vaša vprašanja. Učenja bodo potekala v popoldanskem času vsako...

  • The new Secretary of the Hermitage (14. 03. 2021)

      Our new Hermitage Secretary is Sm. Ñāṇadīpo who will from now on be a link between the hermitage and the public.   He is replacing Sm. Bodhinyano who had to return home due to chronic lung condition. We are greatly thankful to Sm. Bodhinyano for whole his support, compassion and loyal friendship and we...

  • Statut (28. 02. 2021)

    Na podlagi 8. in 9. člena Zakona o društvih (Uradni list Republike Slovenije, št. 60/95, sprem. in dop. št. 89/99) je ustanovni zbor dne 10. 10. 2003 v Ljubljani sprejel sklep o ustanovitvi Društva theravadskih budistov Bhavana. Sprejet je bil statut društva, ki sledi:   S T A T U T Društva...

(CC) SloTheravada, 2020