Resnična narava vsega, kar obstaja
Pred več kot 2500 je Buddha, sedeč pod svetim figovcem v severovzhodni Indiji, spoznal resnično naravo vsega, kar obstaja, in kaj je potrebno, da dosežemo to spoznanje. Ko je povzel svoje razsvetljenje, je govoril o prepoznavi štirih plemenitih resnic (ali štirih resnic, ki oplemenitijo) in o dolžnostih, ki jih je potrebno opraviti za vsako posebej. Rekel je, da je vedel, da je postal Buddha, ker se je zavedal, da je vzorno opravil vsako od teh dolžnosti.
Obstaja dukkha. Potrebno jo je popolnoma razumeti.
Obstaja vzrok za dukkho. Potrebno ga je opustiti.
Obstaja prenehanje dukkhe. Potrebno jo je uresničiti.
Obstaja pot, ki vodi do prenehanja dukkhe. Potrebno ji je slediti.
Buddha nam ni dal seznama dogem, v katere je potrebno verjeti. Resnično postanemo budisti, ko se trudimo prakticirati celotno osem-členo pot, da bi popolnoma razumeli dukkho, opustili njen vzrok in uresničili njeno prenehanje.
-adžan Džajasaro