Sedanji trenutek
To jutro je bilo v samostanu mrzlo in vlažno. Po dnevnem obroku sem se vrnil v svoj kuti, se zavil v svoj šal in si pripravil skodelico čaja.
Ko sem sedel v svojem stolu, gledal na živo zelena drevesa, ki obkrožajo kuti, in srkal čaj, se je moj um obrnil na tistega, ki mi je poklonil čaj, in oblil me je val hvaležnosti.
Potem se je moj um obrnil do laičnih podpornikov, ki so ponudili vodo, iz katere je skuhan čaj,
in do osebe, ki je darovala skodelico, iz katere pijem,
in do tistega, ki je daroval čajnik,
in do osebe, ki je plačala električno napeljavo v kutiju,
in osebe, ki plačuje račune za elektriko.
Bolj kot je moj um premišljal o radodarnosti, ki je omogočila to eno skodelico čaja, bolj sem v tem užival.
Biti v sedanjem trenutku ni cilj budistične prakse sam po sebi; obstajajo različni načini bivanja v sedanjem trenutku, nekateri so boljši kot drugi. Kot budisti se urimo bivati v sedanjem trenutku, ker ta prekine vse površinske opravke uma. V sedanjem trenutku se lahko zavedamo celotne dimenzije našega življenja: vprašanj o smislu, namenu in pomenu. V sedanjem trenutku lahko odpremo naše oči za resnice življenja, ki jih tako zlahka spregledamo.
- adžan Džajasaro