(SN 22:7) Upadaparitassana Sutta - Strah zaradi sprememb

 

“Menihi, učil vas bom o vznemirjenju skozi navezanost in ne-vznemirjenju skozi nenavezanost. Poslušajte pazljivo. Spregovoril bom.” 

“Da, častivredni gospod,” so odgovorili menihi. Blaženi je rekel tole: 

“In kako, menihi, je vznemirjenje skozi navezanost? Tukaj, menihi, nepoučeni posvetnež, ki ne prepozna plemenitih in je nevešč in nediscipliniran v njihovi Dhammi, ki ne prepozna vzvišenih oseb in je nevešč in nediscipliniran v njihovi Dhammi, ima materijo za sebstvo, ali da sebstvo poseduje materijo, ali da je materija v sebstvu, ali sebstvo v materiji. Ta njegova materija se spreminja in prenareja. S spremembo in prenarejanjem materije, postane njegova zavedanje prezasedeno s spremembo. Vznemirjenje in konstelacija mentalnih stanj, ki so nastala iz prezasedenosti s spremembo materije, še naprej obsedajo um. Ker je njegov um obseden, je prestrašen in zaskrbljen in skozi navezanost postane vznemirjen. 

“On ima občutek za sebstvo... zaznavanje za sebstvo... tvorbe za sebstvo... zavedanje za sebstvo, ali da sebstvo poseduje zavedanje, ali da je zavedanje v sebstvu, ali sebstvo v zavedanju. To njegovo zavedanje se spreminja in prenareja. S spremembo in prenarejanjem zavedanja, postane njegova zavest prezasedena s spremembo. Vznemirjenje in konstelacija mentalnih stanj, ki so nastala iz prezasedenosti zaradi sprememb zavedanja, obsedata njegov um. Ker je njegov um obseden, je prestrašen in zaskrbljen in skozi navezanost postane vznemirjen.  

“Na tak način, menihi, je tu vznemirjenje skozi navezanost. 

“In kako, menihi, je ne-vznemirjenje skozi nenavezanost? Tukaj, menihi, poučeni plemeniti učenec, ki je prerok plemenitih in je vešč in discipliniran v njihovi Dhammi, ki je prerok vzvišenih oseb in je vešč in discipliniran v njihovi Dhammi, nima materije za sebstvo, ali sebstva, da ima materijo, ali materijo da je v sebstvu ali sebstvo, da je v materiji. Ta njegova materija se spreminja in prenareja. Navkljub spremembi in predrugačenju materije, njegovo zavedanje ne postane prezasedeno s spremembo materije. Nobeno vznemirjenje in konstelacija mentalnih stanj, ki je nastalo zaradi prezasedenosti s spremembo oblike, ne obseda njegovega uma. Ker njegov um ni obseden, ni prestrašen, tesnoben ali zaskrbljen in skozi nenavezanost ne postane vznemirjen. 

“On ne jemlje občutek kot sebstvo... zaznavanje kot sebstvo... tvorbe kot sebstvo... zavedanje kot sebstvo, ali da sebstvo poseduje zvedanje, ali da je zavedanje v sebstvu, ali da je sebstvo v zavedanju. To njegovo zavedanje se spreminja in prenareja. Navkljub spremembi in prenarejanju zavedanja, njegovo zavedanje ne postane prezasedeno s spremembo zavedanja. Vznemirjenje in konstelacija mentalnih stanj, ki so nastala iz prezasedenosti s spremembami zavedanja, ne obsedajo njegovega uma. Ker njegov um ni obseden, ni prestrašen, tesnoben ali zaskrbljen in skozi nenavezanost ne postane vznemirjen. 

“Na tak način, menihi, je tu ne-vznemirjenje skozi nenavezanost.” 

 

 

 

vir: Bhikkhu Bodhi - In the Buddha's Words, Wisdom Publications, 2005
Prevod: Bojan Božič / junij 2015

 

© SloTheravada, 2016

Za vašo pozornost

Lahko si naložite koledar "Forest Sangha" za leto 2017 v pdf obliki na tej povezavi.

Printano kopijo pa dobite v samostanu Samanadipa.