(SN 12:1) Paṭiccasamuppāda Sutta - Kaj je odvisnost izviranja?

 

“Menihi, učil vas bom o odvisnosti izviranja. Poslušajte to in skrbno pazite, govoril bom.”—“Da, častiti gospod,” so ti menihi odgovorili. Blaženi je rekel:

“In kaj, menihi, je odvisnost izviranja? Z nevednostjo  kot pogojem, tvorbe [nastanejo]; s tvorbami kot pogojem, zavest; z zavestjo kot pogojem, ime-in-materija; z imenom-in-materijo kot pogojem, šest osnov čutov; s šestimi osnovami čutov kot pogojem, kontakt; s kontaktom kot pogojem, občutek; z občutkom kot pogojem, hrepenenje; s hrepenenjem kot pogojem, oprijemanje; z oprijemanjem kot pogojem, eksistenca; z eksistenco kot pogojem, rojstvo; z rojstvom kot pogojem, nastane staranje-in-smrt, žalost, objokovanje, bolečina, potrtost in obup. Takšen je izvor vsega tega velikega trpljenja. To, menihi, se imenuje odvisnost izviranja.  

“Ampak z ugašanjem brez ostanka in prenehanjem nevednosti, pride prenehanje tvorb; s prenehanjem tvorb, prenehanje zavesti; s prenehanjem zavesti, prenehanje imena-in-materije; s prenehanjem imena-in-materije, prenehanje temeljev šestih čutov; s prenehanjem temeljev šestih čutov, prenehanje kontakta; s prenehanjem kontakta, prenehanje občutkov; s prenehanjem občutkov, prenehanje hrepenenja; s prenehanjem hrepenenja, prenehanje oprijemanja; s prenehanjem oprijemanja, prenehanje eksistence; s prenehanjem eksistence, prenehanje rojstva; s prenehanjem rojstva, preneha staranje-in-smrt, žalost, objokovanje, bolečina, potrtost in obup. Takšno je prenehanje vsega tega velikega trpljenja.” 

 

 

 

vir: Bhikkhu Bodhi - In the Buddha's Words, Wisdom Publications, 2005
Prevod: Bojan Božič / julij 2014

 

© SloTheravada, 2016

Za vašo pozornost

Lahko si naložite koledar "Forest Sangha" za leto 2017 v pdf obliki na tej povezavi.

Printano kopijo pa dobite v samostanu Samanadipa.