(Sn 4:14) Tuvaṭaka Sutta — Učenje o hitrosti
1.
Sprašujem sorodnika sonca,
Njegovo svetost, o samoti in o stanju miru:
s kakšnim védenjem je lahko menih ugasnjen,
da se ne bi vezal na nič v tem svetu?
2.
Popolnoma naj bi prenehal misliti: »Jaz sem«,
to celotno korenino uveljavljene obsedenosti.
Ne glede koliko hrepenenja je še v njem,
bo v popolni pozornosti vadil to razrešitev.
3.
Katerekoli ideje, ki jih pozna,
ne glede če te izvirajo od znotraj ali prihajajo od zunaj,
z njimi si ne bo utrjeval stališča,
saj krepostni tega ne bi imenovali »mir«.
4.
Ne bo se imel za boljšega,
ne za slabšega niti ne za enakovrednega.
Čeprav dotaknjen z mnogimi stvarmi,
ne bo zagovarjal misli o sebi.
5.
Le v sebi lahko pride do miru,
menih ga ne bo iskal v zunanjem svetu.
Za tistega, ki je v miru sam s seboj,
ni ničesar za pridobiti, kaj šele za zavreči.
6.
Tako, kot je sredi morja
popolnoma mirno in ni nobenih valov,
tako tudi brez hrepenenja človek mirno biva —
tak menih si ne bo jemal časti.
7.
Čigar oči so odprte z odloženimi težavami,
ta je razložil Dhammo, kot jo je sam spoznal.
Častiti gospod, povejte nam o poteku napredka,
o etični dolžnosti in tudi o koncentraciji.
8.
Menih ne dovoli, da so njegove oči nemirne,
svoja ušesa zapre pred vaškimi govoricami,
ni požrešen na okuse
in ničesar v svetu ne jemlje, kot »to je moje«.
9.
Kadarkoli je menih v stiku z neprijetnostmi,
se ne predaja žalovanju.
Ne hrepeni po obstoju,
niti ni pretresen zaradi strahu.
10.
Hrano in pijačo,
živila in tudi oblačila —
vsa ta imetja ne bo imel za zaklad
niti se ne bo bal njihovega pomanjkanja.
11.
Meditant, ki se brez želja po tavanju naokrog
vzdrži obžalovanih dejanj, je pazljiv.
Kjerkoli ima namen sedeti ali ležati,
menih naj živi v kraju z malo motenj.
12.
Naj ne spi predolgo,
marljiv v opreznosti naj vztraja v budnosti.
Tako bo zapustil vse: lenobo, iluzije, smeh, igre,
spolnost in vse njihove izpeljanke.
13.
Ritualno zdravljenje naj ne bo njegova praksa,
niti ne razlaga sanj, tolmačenje znakov in astrologije.
Učenec ne bo tolmačil živalskih krikov,
zdravil neplodnost ali druge bolezni.
14.
Menih naj ne bo pretresen zaradi kritik,
niti ne vzvišen zaradi pohval.
Pregnal bo celotno hrepenenje,
skupaj s strahom pred izgubo, jezo in žalitve.
15.
Menih naj ne kupuje in ne prodaja,
nobenih kritik naj ne raznaša,
naj ne bo nadloga med ljudmi
in laskajoč z željami po koristi.
16.
Menih naj se ne hvali,
niti naj ne izreka besed s skritimi motivi,
naj ne vadi v predrznem obnašanju,
in naj se izogne govorom o spornih temah.
17.
Naj se ne predaja lažem;
tako s popolno pozornostjo ne bo zlorabljal zaupanja.
Hkrati naj nobenega ne prezira
zaradi njegovega življenja, razumevanja, morale ali običajev.
18.
Ko sliši mnogo besed in je izzvan
od mislecev in nevednih ljudi,
nazaj naj jim ne odgovarja ostro,
saj si tisti z vrlinami ne dela sovražnikov.
19.
Menih bo s takim razumevanjem Dhamme,
vadil v skladu s proučevanjem, s pozornostjo
in z razumevanjem stanja prenehanja kot miru,
tako ne bo zanemarjal Gotamovega učenja.
20.
On je resnično osvajalec neosvojenega,
uvidel je resnico, ki temelji na izkušnji in ne na govoricah.
Zato se vedno spoštljivo pokloni
in pazljivo vadi po vodilu Blaženega.
Prevod: Bhikkhu Hiriko / november 2014