(MN 132) Ᾱnandabhaddekaratta Sutta - Ᾱnanda in ena odlična noč

 

1. Tako sem slišal. Nekoč je Blaženi živel pri Sāvatthīju, v Jetajevem gozdičku Anāthapiṇḍikajevega parka.

2. Ob tej priložnosti je častiti Ᾱnanda poučeval, spodbujal, prepričeval in razveseljeval menihe z govorom o Dhammi v dvorani za zborovanja. Recitiral je povzetek in razlago ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč.’

Zvečer je Blaženi prišel iz samote in odšel do dvorane za zborovanja. Sedel je na pripravljen sedež in vprašal menihe “Menihi, kdo je poučeval, spodbujal, prepričeval in razveseljeval menihe z govorom o Dhammi v dvorani za zborovanja? Kdo je recitiral povzetek in razlago ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč’?”

“Bil je to častiti Ᾱnanda, častiti gospod.”

Potem je Blaženi vprašal častitega Ᾱnanda: “Ᾱnanda, kako si poučeval, spodbujal, prepričeval in razveseljeval menihe z govorom o Dhammi in recitiral povzetek in razlago ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč’?”

3. “Jaz sem to delal tako, častiti gospod:
     Naj se oseba ne zateka v preteklost
     ali goji upe v prihodnost;
     ker preteklost je za njim
     in prihodnost še ni prišla.
     Naj z uvidom vidi
     vsako stanje posebej, ko se to pojavi;
     naj spozna ga in se o njem prepriča,
     nepremagljivo, neomajno.
     Danes si je treba prizadevati;
     jutri lahko pride smrt, kdo ve?
     Ko ne barantaš s smrtjo,
     to njo in njene horde drži stran,
     toda ta, ki biva tako vztrajen,
     nepopustljiv, podnevi, ponoči – to je ta,
     je rekel mirni modrijan,
     ki ima eno odlično noč

4. Kako, menihi, se nekdo zateka v preteklost? Misleč, ‘Jaz sem imel takšno snov v preteklosti,’ najde radost v tem. Misleč, ‘Jaz sem imel takšen občutek v preteklosti, ‘Jaz sem imel takšno zaznavo v preteklosti,’ ... ’Jaz sem imel takšne tvorbe v preteklosti,’... Jaz sem imel takšno zavedanje v preteklosti,’ najde radost v tem. Tako se nekdo zateka v preteklost.

5. In kako, menihi, se nekdo ne zateka v preteklost? Misleč, ‘‘Jaz sem imel takšno snov v preteklosti,’ ne najde radosti v tem. Misleč, ‘Jaz sem imel takšen občutek v preteklosti,’ … ‘Jaz sem imel takšno zaznavo v preteklosti,’ … ‘’Jaz sem imel takšne tvorbe v preteklosti,’ … ‘Jaz sem imel takšno zavedanje v preteklosti, ne najde radosti v tem. Tako se nekdo ne zateka v preteklost.

6. In kako, menihi, nekdo goji up v prihodnost? Misleč, ‘Jaz bom morda imel takšno snov v prihodnosti, najde radost v tem. Misleč, ‘Jaz bom morda imel takšen občutek v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšno zaznavo v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšne tvorbe v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšno zavedanje v prihodnosti,’ najde radost v tem. Tako nekdo goji up v prihodnost.

7. In kako, menihi, nekdo ne goji upa v prihodnost? Misleč, ‘Jaz bom morda imel takšno snov v prihodnosti,’ ne najde radosti v tem. Misleč, ‘Jaz bom morda imel takšen občutek v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšno zaznavo v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšne tvorbe v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšno zavedanje v prihodnosti,’ ne najde radosti v tem. Tako nekdo ne goji upa v prihodnost.

8. In kako, menihi, je nekdo premagan glede prisotnih nastalih stanj? Tako, menihi, nepoučen navadni posameznik, ki se ne ozira na plemenite in je neizkušen in nediscipliniran v njihovi Dhammi, ki se ne ozira na prave ljudi in je neizkušen in nediscipliniran v njihovi Dhammi, ima snov za sebstvo ali kot da ima sebstvo snov ali da je snovna oblika v sebstvu ali kot da ima sebstvo snov. On ima občutke kot sebstvo … zaznavo kot sebstvo … tvorbe kot sebstvo … zavedanje kot sebstvo, ali kot da ima sebstvo zavedanje, ali zavedanje kot da je v sebstvu ali kot da je sebstvo v zavedanju. Tako je nekdo premagan glede prisotnih nastalih stanj.

9. In kako, menihi, je nekdo nepremagljiv glede prisotnih nastalih stanj? Tako, menihi, dobro poučen plemeniti učenec, ki se ozira na plemenite in je izkušen in discipliniran v njihovi Dhammi, ki se ozira na prave ljudi in je izkušen in discipliniran v njihovi Dhammi, nima snovi za sebstvo ali sebstvo kot da ima snov ali snov kot da je v sebstvu ali kot da je sebstvo v snovi. On nima občutek za sebstvo … zaznavo za sebstvo … tvorbe za sebstvo … zavedanje za sebstvo, ali kot da ima sebstvo zavedanje, ali kot da je zavedanje v sebstvu, ali kot da je sebstvo v zavedanju. Tako je nekdo nepremagljiv glede prisotnih nastalih stanj.

10. Naj se oseba ne zateka v preteklost …
      ki ima eno odlično noč.

11. Jaz sem poučeval, spodbujal, prepričeval in razveseljeval menihe z govorom o Dhammi, in recitiral povzetek in razlago ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč’”

“Dobro, dobro, Ᾱnanda! Dobro je, da si poučeval, spodbujal, prepričeval in razveseljeval menihe z govorom o Dhammi, in recitiral povzetek in razlago ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč’:

12-19. Naj se oseba ne zateka v preteklost …
           (Ponovi v celoti §§3-10)
           ki ima eno odlično noč.”

To je bilo tisto, kar je rekel Blaženi. Častiti Ᾱnanda je bil zadovoljen in vesel besed Blaženega.

 

 

vir: Bhikkhu Nanamoli/Bodhi - The Middle Length Discourese of the Buddha, Wisdom Publications, 2009
prevod: Bojan Božič / julij 2018, rev. jan 2019

 

(CC) SloTheravada, 2019

Za vašo pozornost

The New Edition of
the biography of
Ven. Nanavira

THE HERMIT
OF BUNDALA

by Hiriko Bhikkhu

more information