(Dh 05) Dhammapada - Bāla Vagga - Bedak

60.

Dolga je noč, če bediš,
dolga je pot, če si utrujen,
dolg je eksistenčni tok bedakov,
ki ne poznajo prave Postave.


 

61.

Če na poti ne najdeš človeka,
enakega ali boljšega od tebe,
potem vadi odločno in v samoti,
saj z bedaki ni prijateljstva.


 

62.

»Imam sinove in bogastvo,«
je bedak vedno v skrbeh.
Ko pa niti sam sebi ne pripada –
kaj bo z bogastvom?! Kaj s sinovi?!


 

63.

Bedak, ki misli, da je neumen,
je vsaj v tem že modrijan.
A bedaku, ponosnemu na svojo modrost,
se resnično pravi »bedak«.


 

64.–65.

Čeprav se bedak vse življenje
druži z modrimi ljudmi,
nikoli ne spozna Postave Narave,
tako kot žlica, ki ne pozna okusa juhe.

Če pa se pameten človek
le za hip druži z modrimi,
bo hitro spoznal Postavo Narave,
tako kot jezik takoj okusi juho.


 

66.–68.

Bedaki brez modrosti
so sami sebi sovražniki,
saj počno zla dela,
ki obrodijo grenke sadove.

Delo, ki ni dobro opravljeno,
kasneje obžalujemo,
saj tak način delovanja
prinese jok in obup.

Dobro opravljenega dela,
nikoli ne obžalujemo,
saj tak način delovanja
prinese veselje in radost.


 

69.

Dokler zlo ne dozori,
bedak misli, da je med.
Ko pa zlo dozori,
takrat začuti svoj nemir.


 

70.

Čeprav bi bedak mesece in mesece
jedel le konice travnih listov,
ne bi bil vreden niti šestnajstine človeka,
ki je spoznal pogojenost vseh stvari.


 

71.

Kot mleko, ki se ne sesiri v hipu,
tako tudi zlo takoj ne dozori,
ampak sledi bedaku in ga žge
kot žerjavica, ki pod pepelom tli.


 

72.

Bedak dobiva znanja,
ki so nekoristna –
svojo glavo si razcepi,
bodočnost si uničuje.


 

73.–75.

Želi si lažni status
in spoštovanje med menihi,
želi oblast nad samostani
in poklone vseh ljudi:

»Vsi naj vedo za moja dela,
tako menihi kot laiki.
Vsi naj se zdaj zavedajo,
da jaz določam red.«
Take misli ima bedak,
poln želja, poln ponosa.

Znanje o dobičku gre v eno smer,
znanje o odrešitvi pa v drugo.
Zato naj menih, učenec Budnega,
ki se tega jasno zaveda,
ne uživa v ponujeni slavi,
ampak vadi sam v samoti!


 

 

Vir: Dhammapada - Pot Postave
Založil: Gozdni samostan Samanadipa
Prevod: Bhikkhu Hiriko / 2019

 

(CC) SloTheravada, 2019

Za vašo pozornost

The New Edition of
the biography of
Ven. Nanavira

THE HERMIT
OF BUNDALA

by Hiriko Bhikkhu

more information