Kako postati menih?

Če vas zanima, da bi postali menih, potem je Samanadipa tudi eden od krajev, ki jih lahko najprej preverite kot gost. Potem se lahko odločite, ali se boste obvezali za usposabljanje v skupnosti kot anagarika – to dobesedno pomeni »brezdomec«. To vključuje britje glave, usposabljanje v osmih predpisih in odlaganje odgovornosti zunaj samostana. Svoje zanimanje za to obvezo lahko sporočite gvardijanu in on bo potem razmislil o vaši prošnji.

Po tednih ali mesecih kot anagarika boste morda čutili, da bi želeli nadaljevati usposabljanje in zaprosili za »zaobljube« kot menih. Tudi to je nekaj, kar mora učitelj videti kot primerno, saj mora prevzeti odgovornost, da vas vodi skozi Dhammo in Vinayo. V skladu s pravilom (Vinaya) ni zaobljube brez učitelja, zato je pomembno, da čutite, da imate dostop do nekoga, ki mu lahko zaupate in ga spoštujete.

Slovesne zaobljube kot menih je v dveh stopnjah: Vstop (pabbajja) kot novinec (samanera), ko se odreče denarju in nosi meniške obleke – in Sprejem (upasampada) kot bhikkhu. Sprejem je stopnja, ki jo lahko zaprosite ali ne, odvisno od vaše sposobnosti in zanimanja. Najprej morate nekaj mesecev živeti kot samanera; in potem ne le gvardijan, temveč tudi skupnost bhikkhujev se odločijo, ali ste pripravljeni na sprejem. Posvečenje bhikkhuja zahteva začetno obveznost pet let usposabljanja pod vodstvom učitelja.

Če vas zanima, kaj je tukaj opisano, lahko pridete in ostanete za nekaj časa pri nas in se pogovorite z menihom starešino.

NEKAJ OSNOV

Starost: Na splošno postane prehod težji, ko postanemo starejši. Torej, če imate težnjo po meništvu, ne čakajte predolgo. Če ste že starejši, ne odlašajte; popolno posvetitev kot bhikkhu je samo en način življenja v samostanski skupnosti.

Spol: nekatere skupnosti ponujajo usposabljanje za moške in ženske. Ta samostan ponuja samo usposabljanje za moške.

Denar: Nikoli ne pričakujemo plačila za bivanje v kateremkoli od naših samostanov ali za sprejemanje učenj. Vsakodnevni gostje lahko dajo donacijo v skladu s svojimi željami in sposobnostmi. Za tiste, ki ostanejo in zaprosijo za samostansko usposabljanje, se predlaga, da bodo v času postulantskega obdobja (anagarika) lahko pokrili svoje osebne stroške (zobozdravnik, zdravljenje, oblačila, toaletne potrebščine, potovanja itd.) če jim to njihove finance dovolijo. Za tem obdobjem so njihove potrebe pokrite z donacijami, ki so jih podarili samostanu in ki jih upravljajo skrbniki samostana.

(CC) SloTheravada, 2019

Za vašo pozornost

The New Edition of
the biography of
Ven. Nanavira

THE HERMIT
OF BUNDALA

by Hiriko Bhikkhu

more information