(MN 17) Vanapattha Sutta – Goščava pragozda

 

1. Tako sem slišal. Nekoč je Blaženi živel pri Sāvatthīju, v Džetovem gozdičku Anāthapiṇḍikovega parka. Tam je nagovoril menihe: “Menihi.” - “Častiti gospod,” so odgovorili. Blaženi je rekel:

2. “Menihi, podal vam bom učenje o goščavi pragozda[1]. Poslušajte in skrbno pazite, kaj bom povedal.” - “Da, častiti gospod,” so odgovorili menihi. Blaženi je rekel:

3. “Menihi, menih živi v goščavi pragozda. Ko živi tam, njegova neutrjena pozornost ne postane utrjena, njegov nezbran um ne postane zbran, njegovi neuničeni vplivi ne pridejo do uničenja, on ne doseže nedosegljive najvišje varnosti pred vezanostjo; in tudi potrebščine za življenje, ki bi jih ta, ki je šel v posvečeno življenje moral pridobiti – obleke, miloščinska hrana, prostor za počitek in medicinske potrebščine – je težko pridobiti. Menih naj preuči: ‘Jaz živim v tej goščavi pragozda. Ko živim tukaj, moja neutrjena pozornost ne postane utrjena … nisem dosegel nedosegljive najvišje varnosti pred vezanostjo; in tudi potrebščine za življenje … je težko pridobiti.’ Ta menih bi moral še to isto noč ali ta dan oditi iz goščave pragozda; on tam ne bi smel več prebivati.

4. Menihi, menih živi v goščavi pragozda. Ko živi tam, njegova neutrjena pozornost ne postane utrjena, njegov nezbran um ne postane zbran, njegovi neuničeni vplivi ne pridejo do uničenja, on ne doseže nedosegljive najvišje varnosti pred vezanostjo; vendar potrebščine za življenje, ki bi jih ta, ki je šel v posvečeno življenje … je z lahkoto pridobiti. Menih naj preuči: ‘Jaz živim v tej goščavi pragozda. Ko živim tukaj, moja neutrjena pozornost ne postane utrjena … nisem dosegel nedosegljive najvišje varnosti pred vezanostjo; vendar potrebščine za življenje, ki bi jih ta, ki je šel v posvečeno življenje … je z lahkoto pridobiti. Ampak, jaz nisem šel od doma v brezdomstvo zaradi oblek, miloščinske hrane, prostora za počitek in medicinskih potrebščin. Še več, ko živim tukaj, moja neutrjena pozornost ne postane utrjena … nisem dosegel nedosegljive najvišje varnosti pred vezanostjo.’ Ko tako premisli, bi ta menih moral oditi iz te goščave pragozda; on tam ne bi smel več prebivati.

5. Menihi, menih živi v goščavi pragozda. Ko živi tam, njegova neutrjena pozornost postane utrjena, njegov nezbran um postane zbran, njegovi neuničeni vplivi pridejo do uničenja, on doseže nedosegljivo najvišjo varnost pred vezanostjo; vendar potrebščine za življenje, ki bi jih ta, ki je šel v posvečeno življenje moral pridobiti – obleke, miloščinska hrana, prostor za počitek in medicinske potrebščine – je težko pridobiti. Menih naj preuči: ‘Jaz živim v tej goščavi pragozda. Ko živim tukaj, moja neutrjena pozornost postane utrjena … dosegel sem nedosegljivo najvišjo varnost pred vezanostjo; vendar potrebščine za življenje … je težko pridobiti. Ampak, jaz nisem šel od doma v brezdomstvo zaradi oblek, miloščinske hrane, prostora za počitek in medicinskih potrebščin. Še več, ko živim tukaj, moja neutrjena pozornost postane utrjena … dosegel sem nedosegljivo najvišjo varnost pred vezanostjo.’ Ko tako premisli, bi ta menih moral nadaljevati z življenjem v tej goščavi pragozda; on ne bi smel oditi.

6. Menihi, menih živi v goščavi pragozda. Ko živi tam, njegova neutrjena pozornost postane utrjena, njegov nezbran um postane zbran, njegovi neuničeni vplivi pridejo do uničenja, on doseže nedosegljivo najvišjo varnost pred vezanostjo; in tudi potrebščine za življenje, ki bi jih ta, ki je šel v posvečeno življenje moral pridobiti – obleko, miloščinsko hrano, prostor za počitek in medicinske potrebščine – je z lahkoto pridobiti. Menih naj preuči: ‘Jaz živim v tej goščavi pragozda. Ko živim tukaj, moja neutrjena pozornost postane utrjena … dosegel sem nedosegljivo najvišjo varnosti pred vezanostjo; vendar potrebščine za življenje … je z lahkoto pridobiti.’ Ta menih bi moral nadaljevati s prebivanjem v tej goščavi pragozda tako dolgo, kot mu traja življenje; on ne bi smel oditi.

7-10. Menihi, menih živi v odvisnosti od določene vasi … [2]

11-14. Menihi, menih živi v odvisnosti od določenega mesta …

15-18. Menihi, menih živi v odvisnosti od določenega večjega mesta …

19-22. Menihi, menih živi v odvisnosti od določene države …

23. Menihi, menih živi v odvisnosti od določene osebe … (kot v §3) … Ta menih bi moral še to isto noč ali ta dan oditi od te osebe, ne da bi se od nje poslovil; on ji ne bi smel več slediti.

24. Menihi, menih živi v odvisnosti od določene osebe … (kot v §4) … Ko tako premisli, bi ta menih moral oditi od te osebe potem, ko bi se od nje poslovil[3]; on ji ne bi smel več slediti.

25. Menihi, menih živi v odvisnosti od določene osebe … (kot v §5) … Ko tako premisli, bi ta menih moral še vedno slediti tej osebi; on naj ne bi odšel od nje.

26. Menihi, menih živi v odvisnosti od določene osebe … (kot v §6) … Ko tako premisli, bi ta menih moral še vedno slediti tej osebi do konca življenja; on naj ne bi odšel od nje, celo če mu je rečeno, da naj gre stran od nje.”

To je bilo tisto, kar je rekel Blaženi. Menihi so bili zadovoljni in veseli besedam Blaženega.

 

Opombe

[1] Razumeti kot kraj, ki je daleč v globokem gozdu.

[2] Isti vzorec se uporabi v §§7-22 za vas, mesto, večje mesto in državo.

[3] Predvideva se, da menih živi pri učitelju ali laičnemu podporniku, ki mu zagotavlja potrebščine za življenje. Spodobnost zahteva, da se menih poslovi, preden odide.

 

 

vir: Bhikkhu Nanamoli/Bodhi - The Middle Length Discourese of the Buddha, Wisdom Publications, 2009
prevod: Bojan Božič / oktober 2015, rev. april 2019

 

(CC) SloTheravada, 2019

Za vašo pozornost

The New Edition of
the biography of
Ven. Nanavira

THE HERMIT
OF BUNDALA

by Hiriko Bhikkhu

more information