Dolgčas in užaljenost

on .

Pogosto zamenjujemo naše osebne reakcije z zavedanjem objektivne stvarnosti. Ko se pritožujemo, da je kakšna stvar dolgočasna, to v resnici pomeni, da nas ta stvar dolgočasi. Ko kritiziramo, da je kaj žaljivo, to v resnici pomeni, da smo zaradi tega užaljeni. Če razumemo, da obstaja nekaj, kar je dolgočasno ali žaljivo, potem se zdi neizogibno, da moramo biti zdolgočaseni ali užaljeni. Toda če vidimo, da je občutek dolgočasja ali užaljenosti pogojen ne le s samo izkušnjo, ampak tudi z našim odgovorom nanjo, potem nam postane jasno, da sami ustvarjamo občutke, ki smo jih izbrali, čeprav nam tega ni treba.

Um, ki se hitro zdolgočasi je običajno tisti, ki je ali zasvojen z dražljaji ali preveč robat, da bi cenil prefinjene podrobnosti predmeta, ki ga izkuša. Um, ki je hitro užaljen, je tisti, ki je navezan na ideje, kaj je prav in kaj narobe. Modri ljudje si prizadevajo odpraviti te pomanjkljivosti.

- adžan Jayasaro

Sadje

on .

Buddha je nekoč dejal, da so lahko menihi, kot sadje, razdeljeni v štiri kategorije:

Gnili od zunaj in gnili od znotraj.
Gnili od zunaj in zreli od znotraj.
Zreli od zunaj in gnili od znotraj.
Zreli od zunaj in zreli od znotraj.

To učenje nas opominja, da ne smemo takoj domnevati, da ima menih čist um, če je njegova zunanja podoba navdihujoča. Morda ga ima, lahko pa le deluje na način, za katerega upa, da mu prinese korist pri laičnih budistih. Podobno ne smemo imeti za samoumevno, da ima menih, čigar zunanja podoba nas ne navdihuje, nečist um. Morebiti ga ima, toda če ne prelamlja nobene od njegovih zaobljub, so lahko njegove neprivlačne osebne navade in obnašanje le rezultat njegove kamme. Buddha je dejal, da se lahko šele po daljšem opazovanju odločimo, ali menihova dejanja in govor kažejo na pohlep, sovraštvo ali nevednost in ali mu je modro zaupati.

- adžan Jayasaro

Novice

  • UČENJE V LETU 2021 (11. 04. 2021)

    Menihi samostana Samanadipa bodo ponovno začeti učiti v samostanu. Učili bodo bhante Sangamaji(v angleščini), bhante Hiriko (v slovenščini) in bhante Phasuko (v angleščini) o Buddhovem učenju, meditaciji, vrlini, in odgovarjali na vaša vprašanja. Učenja bodo potekala v popoldanskem času vsako...

  • SETTING UP A NEW “KUTI” (06. 04. 2021)

    A NEW “KUTI” The Forest Hermitage Samanadipa is in need for an extra “kuti” for a monk. This time we are planning to have another kuti on wheels. FUNDRISING IS COMPLETED Total cost is around 6.500,00 EUR. Currently donated: 6.542,89 EUR. (the lastest update: 6th April 2021) Anumodana! Our deep...

  • Samostan je zaprt za javnost od 1. do 11. aprila. (28. 03. 2021)

      Vlada Republike Slovenije je sporočila, da bodo od četrtka, 1. aprila 2021, do nedelje, 11. aprila 2021, odpovedana vsa javna zbiranja in gibanje med regijami. Tako da smo se tudi v samostanu odločili, da za to obdobje zapremo samostan za javnost. Darovanje hrane je trenutno možno le preko...

  • The new Secretary of the Hermitage (14. 03. 2021)

      Our new Hermitage Secretary is Sm. Ñāṇadīpo who will from now on be a link between the hermitage and the public.   He is replacing Sm. Bodhinyano who had to return home due to chronic lung condition. We are greatly thankful to Sm. Bodhinyano for whole his support, compassion and loyal friendship and we...

  • Statut (28. 02. 2021)

    Na podlagi 8. in 9. člena Zakona o društvih (Uradni list Republike Slovenije, št. 60/95, sprem. in dop. št. 89/99) je ustanovni zbor dne 10. 10. 2003 v Ljubljani sprejel sklep o ustanovitvi Društva theravadskih budistov Bhavana. Sprejet je bil statut društva, ki sledi:   S T A T U T Društva...

(CC) SloTheravada, 2020