Dolgčas in užaljenost

on .

Pogosto zamenjujemo naše osebne reakcije z zavedanjem objektivne stvarnosti. Ko se pritožujemo, da je kakšna stvar dolgočasna, to v resnici pomeni, da nas ta stvar dolgočasi. Ko kritiziramo, da je kaj žaljivo, to v resnici pomeni, da smo zaradi tega užaljeni. Če razumemo, da obstaja nekaj, kar je dolgočasno ali žaljivo, potem se zdi neizogibno, da moramo biti zdolgočaseni ali užaljeni. Toda če vidimo, da je občutek dolgočasja ali užaljenosti pogojen ne le s samo izkušnjo, ampak tudi z našim odgovorom nanjo, potem nam postane jasno, da sami ustvarjamo občutke, ki smo jih izbrali, čeprav nam tega ni treba.

Um, ki se hitro zdolgočasi je običajno tisti, ki je ali zasvojen z dražljaji ali preveč robat, da bi cenil prefinjene podrobnosti predmeta, ki ga izkuša. Um, ki je hitro užaljen, je tisti, ki je navezan na ideje, kaj je prav in kaj narobe. Modri ljudje si prizadevajo odpraviti te pomanjkljivosti.

- adžan Jayasaro

Sadje

on .

Buddha je nekoč dejal, da so lahko menihi, kot sadje, razdeljeni v štiri kategorije:

Gnili od zunaj in gnili od znotraj.
Gnili od zunaj in zreli od znotraj.
Zreli od zunaj in gnili od znotraj.
Zreli od zunaj in zreli od znotraj.

To učenje nas opominja, da ne smemo takoj domnevati, da ima menih čist um, če je njegova zunanja podoba navdihujoča. Morda ga ima, lahko pa le deluje na način, za katerega upa, da mu prinese korist pri laičnih budistih. Podobno ne smemo imeti za samoumevno, da ima menih, čigar zunanja podoba nas ne navdihuje, nečist um. Morebiti ga ima, toda če ne prelamlja nobene od njegovih zaobljub, so lahko njegove neprivlačne osebne navade in obnašanje le rezultat njegove kamme. Buddha je dejal, da se lahko šele po daljšem opazovanju odločimo, ali menihova dejanja in govor kažejo na pohlep, sovraštvo ali nevednost in ali mu je modro zaupati.

- adžan Jayasaro

Novice

  • Bh. Ñāṇadīpa Passed Away (13. 09. 2020)

      bhante Ñāṇadīpa Mahāthera 1944 - 12. 9. 2020 (France - Sri Lanka)   Path Press Announcement misli od bh. Hirika

  • Monthly Teaching by Bhante Phasuko (04. 09. 2020)

      Next teaching: SUNDAY 13th September 2020 Once a month Bhante Phasuko is offering guidance how to approach the Buddha's Teaching. You all are very welcome to join for the afternoon at the Hermitage to learn some things about the teaching. You can be a beginner or already learned person. The study...

  • TOPLAR - SALA (02. 09. 2020)

         A NEW UPOSATHA SALA Since the beginning of the Forest Hermitage, there was a constant call for a bigger space. Many might know that our current 16m2 big Shrine Room is far too small for our needs. And now finally came time that we build a simple Uposatha Sala using a Slovenian traditional hayrack...

  • Zapresega postulanta - Anagarika precepts (23. 08. 2020)

    On Wednesday, 26th August, Bojan will take Anagarika precepts, which is the first stage towards monastic life. All welcome to join for the ceremony. V sredo, 26. avgusta, bo Bojan sprejel zapresego postulanta ali anagarike, ki je prvi korak proti meniškemu življenju. Vse dobrodošli, da se...

  • Odprtje »vrat« toplarja - 30. avgust (09. 08. 2020)

    Betonski točkovni temelji so pripravljeni (hvala vsem prostovoljcem!!) in zdaj čakajo na tesarja in krovca. Trenutno kaže, da se bo delo začelo čez dober teden. Morda bo naslednji študijski program že potekal na toplarju! Če želite biti del tega projekta in nam pomagati pri pokritju stroška, si...

(CC) SloTheravada, 2020