S srednjo potjo k osvoboditvi

Pogosto razumemo, da slediti srednjo pot pomeni izbrati zmeren pristop na pol poti med dvema nasprotnima položajema. S takšno interpretacijo pa je očitna težava. Srednja pot med slabo in katastrofalno možnostjo se ne bo dobro končala. Ali bi morda nekateri trdili (nekoliko manj verjeten primer), da sledijo srednji poti med mirovnikom in serijskim morilcem, tako da ubijejo le tiste ljudi, na katere so resnično jezni.

Budistični pomen pojma slediti srednji poti od nas zahteva, da najprej postavimo svoj cilj: osvoboditev od vsega trpljenja. Ta cilj določa ekstreme, ki se jih moramo izogibati. To so dejanja, govor in mentalna stanja, ki zavirajo njegovo uresničenje. V enem od svojih Dhamma govorov je adžan Ča povzel vse to kot vdajanje občutkom - všeč mi je in ni mi všeč. Osemčlena pot je resnična srednja pot, ker se izogiba teh pasti in zagotavlja najbolj primeren trening za tistega, ki stremi k osvoboditvi.

- adžan Džajasaro